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The IDB Group, guided by its Strategy for Microenterprise Development, has made the creation of a sustainable market of services to the sector one of its most important priorities during the past decade. This report presents an overview of the contributions the IDB has made to the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009291848
This paper marshals substantial arguments and data to support the contention that improving the access of micro and small enterprises to financial services could have an important salutary impact on a country's income distribution. To demonstrate this, the paper shows first that many poor own or...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009320046
This paper presents a synopsis of the current state of the microfinance industry in Latin America. It provides a rough assessment of the achievement and outreach of the industry; it offers revealing information on the financial performance of 20 microfinance institutions; and it outlines some of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009324024
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004998566
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004998637
Für eine Gruppe von DAX-Unternehmen wird die Bedeutung von Noise Trading für das Pricing von Stamm- und Vorzugsaktien untersucht. Dabei kann für Renditen von Long-Short Portfolios gebildet aus Index- und Nicht-Indexgattung Excess-Comovement mit dem Markt nachgewiesen werden. Unter der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005649760
Dieses Papier untersucht die empirischen Effekte der Deregulierung der Kfz-Versicherungstarife durch die 3. Sachversicherungsrichtlinie der EU aus dem Jahr 1994 auf die Risikostruktur des deutschen Kfz-Versicherungsmarktes und die Betriebsergebnisse der Kfz-Versicherungsanbieter. Unsere...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010984669
Die Liberalisierung grenzüberschreitender Finanzdienstleistungen ermöglichte es den großen europäischen Finanzzentren London, Paris und Frankfurt, ihre Positionen - in jeweils unterschiedlichen Bereichen - zu stärken. Einige mittlere Zentren wie Amsterdam, Mailand, Madrid und Stockholm...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005048140
Based on sample survey of professional and financial service companies in Croatia, in this article, the authors try to analyse their marketing orientation in business practices. With the help of the data they assess the extent of companies’ understanding of usefulness of marketing —...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005698447
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005701363