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Bulgarien als Absatzmarkt für...
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All
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Book / Working Paper
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All
Undetermined
24
German
7
English
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Author
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Brunner, Petra
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Globokar, Tatjana
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Göddeke, Anna
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Haucap, Justus
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Hecht, Veronika
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Herr, Annika
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Herrmann, Anneliese
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Moritz, Michael
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Neumeier, Stefan
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Wey, Christian
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Perovic, Nikola
1
Phan thi Hong, Van
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Queisser, Monika
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Rickert, Stephan
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Schrader, Klaus
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Schulze, Holger
1
Seitz, Konrad
1
Spiller, Achim
1
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Institution
All
Bundesforschungsinstitut für Lädliche Räume, Wald und Fischerei, Johann Heinrich von Thünen-Institut (vTI)
2
Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung (IAB)
2
Kiel Institute for the World Economy
2
Fakultät Wirtschaftswissenschaften, Technische Universität Dresden
1
Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaues - GEWISOLA
1
OrdnungsPolitisches Portal (OPO)
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Ifo Schnelldienst
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ifo Dresden berichtet
6
Mitteilungen aus der Arbeitsmarkt- und Berufsforschung
2
Open Access publications from Kiel Institute for the World Economy
2
Thünen Working Papers
2
Zeitschrift für ArbeitsmarktForschung - Journal for Labour Market Research
2
53rd Annual Conference, Berlin, Germany, September 25-27, 2013
1
CESifo DICE Report
1
CESifo Forum
1
Discourses in Social Market Economy
1
Dresden Discussion Paper Series in Economics
1
German Journal of Agricultural Economics
1
IAB Discussion Paper
1
IAB-Forschungsbericht
1
Manager Journal
1
Zeitschrift fuer Wirtschaftspolitik
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1
Modellierung der Erreichbarkeit von Supermärkten und Discountern: Untersuchung zum regionalen Versorgungsgrad mit Dienstleistungen der Grundversorgung
Neumeier, Stefan
-
Bundesforschungsinstitut für Lädliche Räume, Wald …
-
2014
Supermarkt oder
Discounter
im Durchschnitt bei 60 km/h innerhalb von 3,4 Minuten Fahrzeit erreicht wird. Allerdings zeigt eine … den dem Wohnort nächstgelegenen Supermarkt oder
Discounter
zu erreichen. Eine Abschätzung der davon betroffenen … oder
Discounter
insbesondere in ländlichen Räumen schlecht erreichbar. Hier benötigt etwas mehr als ein Drittel der …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010985833
Saved in:
2
Psychological Pricing in Modern Retailing: The Case of Wine Sector in Hard-
Discounter
Chains of Russia
Perovic, Nikola
- In:
Manager Journal
4
(
2014
)
1
,
pp. 83-95
The main goal of this paper is to show if is possible to find a modern retail chain in one of the world largest economies that uses exclusively psychological pricing, as a dominant competitive advantage, in order to predominantly direct consumer behavior. Pricing, as a source of competitive...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011167284
Saved in:
3
Ist Geiz wirklich geil? Preis-Qualitäts-Relationen von Hersteller- und Handelsmarken im Lebensmittelmarkt
Schulze, Holger
;
Spiller, Achim
;
Bohm, Justus
;
de …
- In:
German Journal of Agricultural Economics
57
(
2008
)
6
. Furthermore, the findings demonstrate that private labels in general – and the private labels of the
discounter
in particular â …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008800971
Saved in:
4
Modellierung der Erreichbarkeit öffentlicher Apotheken: Untersuchung zum regionalen Versorgungsgrad mit Dienstleistungen der Grundversorgung
Neumeier, Stefan
-
Bundesforschungsinstitut für Lädliche Räume, Wald …
-
2013
Erreichbarkeit spielt sowohl für Standortentscheidungen und die regionale Entwicklung als auch für die individuelle Lebenssituation der Bürger eine wichtige Rolle, denn Erreichbarkeitsverhältnisse bestimmen neben der Qualität des Infrastrukturangebots den regionalen Versorgungsgrad mit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010985853
Saved in:
5
Stabilität und Wandel von Arbeitsmarktinstitutionen aus wettbewerbsökonomischer Sicht (Stability and change of labour market institutions from an industrial organisation perspectiv...
Göddeke, Anna
;
Haucap, Justus
;
Herr, Annika
;
Wey, Christian
- In:
Zeitschrift für ArbeitsmarktForschung - Journal for …
44
(
2011
)
1/2
,
pp. 143-154
"This contribution gives an overview of the main results of our theoretical research on the stability and change of labour market institutions. We use so-called models of unionised oligopolies which are borrowed from the theory of industrial organization in order to analyse the effects of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009144384
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6
Motive, Strukturen und Auswirkungen deutscher Direktinvestitionen in Tschechien : erste Untersuchungsergebnisse aus dem IAB-Projekt ReLOC - Research on Locational and Organisationa...
Hecht, Veronika
;
Hohmeyer, Katrin
;
Litzel, Nicole
; …
-
Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung (IAB)
-
2013
"The internationally coordinated IAB research project ReLOC - Research on Locational and Organisational Change - investigates the impact of direct investments of German firms in the Czech Republic on the labor markets in both countries. The analysis focuses on the effects of these cross-border...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010731975
Saved in:
7
Stabilität und Wandel von Arbeitsmarktinstitutionen aus wettbewerbsökonomischer Sicht (Stability and change of labour market institutions from an industrial organisation perspectiv...
Göddeke, Anna
;
Haucap, Justus
;
Herr, Annika
;
Wey, Christian
- In:
Zeitschrift für ArbeitsmarktForschung - Journal for …
44
(
2011
)
1/2
,
pp. 143-154
"This contribution gives an overview of the main results of our theoretical research on the stability and change of labour market institutions. We use so-called models of unionised oligopolies which are borrowed from the theory of industrial organization in order to analyse the effects of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010732010
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8
Regional determinants of German FDI in the Czech Republic : evidence from a gravity model approach
Schäffler, Johannes
;
Hecht, Veronika
;
Moritz, Michael
-
Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung (IAB)
-
2014
"The attractiveness for the location of multinational firms is seen as a crucial issue for the development and prosperity of regions. This article focuses on a two-country relationship and deals with the regional distribution of German multinational firms and their affiliates in the Czech...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010747852
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9
Nachhaltigkeit in der nordrheinwestfälischen
Lebensmittelindustrie
: Qualitative Analyse der zugrunde liegenden Motivationen und Barrieren
Rickert, Stephan
-
Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften …
-
2013
Dieser Beitrag geht der Frage nach, wie Unternehmen der
Lebensmittelindustrie
in Nordrhein-Westfalen angesichts des …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011069519
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10
Korruption
Thum, Marcel
-
Fakultät Wirtschaftswissenschaften, Technische …
-
2004
. Korruption hält Unternehmen vom
Markteintritt
ab, da Bestechungszahlungen wie eine Eintrittsgebühr in den Markt wirken. Wie hoch …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009226218
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