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Nachdem 2003 zum dritten Mal in Folge ein Umsatzrückgang (- 1,7%) zu verzeichnen war, konnte der Buchhandel im ersten …
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Der japanische Buch- und Zeitschriftenmarkt ist in den vergangenen Jahren kontinuierlich gewachsen. Fast 2% des Einzelhandelumsatzes entfallen auf Publikationserzeugnisse. Die meisten Bücher und Zeitschriften erreichen ihr Publikum auf dem normalen Vertriebsweg...
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Für den Buchmarkt insgesamt verlief das Jahr 2005 im Vergleich zum gesamten Einzelhandel recht positiv. Der expandierende Online-Handel und auch das kräftige Umsatzwachstum bei Hörbüchern bescherten der Branche in diesem Jahr ein Umsatzplus von 2½ bis 3%, während der Sortimentbuchhandel...
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Im westdeutschen Buchhandel haben in den letzten Jahren große Veränderungen stattgefunden. Neben einer Vielzahl von …
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2002 blieb auch der Buchmarkt von der Konjunkturschwäche der deutschen Wirtschaft nicht verschont und verzeichnete leichte Umsatzeinbußen. Dieser unbefriedigende Geschäftsverlauf setzte sich im ersten Halbjahr 2003 mit sinkenden Umsätzen fort. Ab September belebte sich aber die Nachfrage, so...
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Online commercial interactions have increased dramatically over the last decade, leading to the emergence of networks that link the electronic commerce landing pages of related products to one another. Our paper conjectures that the explicit visibility of such "product networks"can alter demand...
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As much as 12%% of the daily volume on the New York Stock Exchange, and similar volumes on other major world exchanges, involves sales by institutional investors to brokers through blind portfolio auctions. Such transactions typically take the form of a first-price sealed-bid auction in which...
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An important current trend in advertising is the replacement of traditional pay-per-exposure (pay-per-impression) pricing models with performance-based mechanisms in which advertisers pay only for measurable actions by consumers. Such pay-per-action (PPA) mechanisms are becoming the predominant...
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In this paper we employ firm-level data collected in three countries to analyze factors determining the adoption of internal e-business technologies in developing countries. The main objectives of the study are: identification of clusters based on technology adopted, classify firms in each...
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Electronic business can change the socio-economic life of a people. It can increase knowledge, and employee revenue. In this paper we are focusing on how it promotes improving the structure of economic sectors within the rural areas. Then it can increase the farmers' level of organization. It...
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