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Economic History and the History of Economic Thought haven been relegated increasingly from the teaching and research curricula of economics in recent years. The paper starts off arguing that this trend is due to the mechanistic ontology of mainstream economics, and it continues setting out an...
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Ziel des Beitrages ist es, die neueren Erkenntnisse der Neurobiologie zum Entscheidungsverhalten von Menschen für die …
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Die Untersuchung basiert auf einer schriftlichen Befragung von Fondsmanagern in Österreich. Sie offenbart deren positive Selbsteinschätzung hinsichtlich des beruflichen Erfolges, ohne dabei mit exzessiver Überschätzung des eigenen Informationsstandes verbunden zu sein. Das Anlageverhalten...
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Wenn es um die Stärkung der Innovationskraft von Unternehmen geht, ist eine gute Personalpolitik von entscheidender Bedeutung. Träger der Innovation ist das Humankapital, das in Unternehmen kritischer Engpass in doppelter Hinsicht ist: Als Entscheidungsträger definiert es die...
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The increasing overload of information that bothers people is affecting businesses on online job boards as well. Although there is no doubt about the benefits of those platforms, companies are threatened to get lost in the sheer mass of similar advertisements. Considering the background of the...
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In Zeiten des demografischen Wandels und der damit einhergehenden Verknappung qualifizierter Fach- und Fuehrungskraefte wird es fuer Unternehmen immer schwieriger, sich als attraktive Arbeitgeber zu positionieren. Daher widmen sich Personalverantwortliche zunehmend der Rekrutierung von jungen...
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This paper argues that for organizations with a branded identity structure investing in corporate reputation is not a waste of scarce resources, but a wise strategic investment that earns significant present and future economic and non-economic returns for a company. In the global market of the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011008823
The study deals with the concept of a dual-branding strategy by investigating the market awareness of two brands: the Roundup herbicide, DEKALB seed products and biotechnology traits and Montana SA. 281 respondents completed a tailor-made questionnaire. Descriptive statistics and a Varimax...
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Концепция корпоративной идентичности приобретает все большую популярность в системе финансово-кредитного обслуживания, что объясняется весомой зависимостью...
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