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Electronic commerce and flexible manufacturing allow personalization of initially standardized products at low cost. Will customers provide the information necessary for personalization? Assuming that a consumer can control the amount of information revealed, we analyze how his decision...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008462102
Im klassischen Modell von Diamond und Dybvig (1983) werden Bank-runs durch sich selbst erfüllende pessimistische Erwartungen der Anleger provoziert. Sie sind damit ein Sonnenflecken-Phänomen. Die spekulativen Runs können u.a. durch eine Einlagenversicherung vermieden werden. Allerdings...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005063023
In this paper a modified version of Bernanke and Blinder�s (1988) model of the bank lending channel of monetary policy under asymmetric information is presented. If, aside from reserve requirements, banks have to meet capital adequacy requirements as well, then the results suggested by...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005063024
Contrary to what is consistently assumed in the literature, the return function cannot be hump-shaped in the Stiglitz-Weiss (1981) model. This has important consequences for the possible occurrence of credit rationing and redlining. With a single class of borrowers, banks offer credit in two...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005063028
Certification schemes for forest products are understood by many as a way to promote sustainable resource use when it is impossible to rely on direct enforcement of process standards. Based on the concept of ‘Self-Enforcing Contracts’, this study develops a market model that simulates the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011142856
Als wesentlicher Intermediär zwischen Konsumgüterindustrie und Verbrauchern entscheidet der Einzelhandel mit seiner Sortimentsgestaltung über den Marktzugang von Konsumgütern. Damit verfügt der Einzelhandel über eine Flaschenhalsfunktion, die ihm zentrale Marktmacht gegenüber seinen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005039054
In der wirtschaftspolitischen Diskussion wird häufig geäußert, für Unternehmensgründer relevante Märkte würden versagen. Folglich müsse der Staat intervenieren, um das Allokationsergebnis zu verbessern. Auf Grundlage der Wohlfahrtstheorie wird in diesem Papier hinterfragt, inwieweit sich...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005533271
Der Nutzen der Wirtschaftsprüfung liegt in der Validierung von Unternehmensinformation. Für die Anspruchsgruppen eines Unternehmens ist Information als Grundlage für ihre Entscheidun-gen von zentraler Bedeutung. Information wird allerdings erst dann vorbehaltslos wertvoll und brauchbar für...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011189216
Since 1989 and the regionalization of public transports in Belgium, the Société des transports intercommunaux de Bruxelles (STIB), i.e. the public operator of urban transport in Brussels, has undergone many changes, both structural and organizational. Meanwhile, the company has managed to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010968982
What are the welfare effects of a policy that facilitates for insurance customers to privately and covertly learn about their accident risks? We endogenize the information structure in Stiglitz's classic monopoly insurance model. We first show that his results are robust: For a small information...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010968993