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The pressure of change within agriculture confronts farmers with regularly upcoming and new challenges: the structural changes as well as technical, economical and ecological improvements increase the requirements for the farm managers knowledge. Thus, being successful in profession and business...
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In Deutschland genießen die Energie- und Klimapolitik und mit ihr die erneuerbaren Energien bereits seit längerer Zeit eine erhöhte Aufmerksamkeit. Von politischer Seite wurden weitreichende Förderungsmaßnahmen und Anreize zur Investition in erneuerbare Energien geschaffen. Aufgrund der...
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Der anhaltende Strukturwandel in der Landwirtschaft bedingt, dass die Unternehmen in den Vorleistungsindustrien der Landwirtschaft ihre Marketing- und Vertriebsstrategien überdenken und neu ausrichten müssen. Insofern rücken auch distributionspolitische Entscheidungen ins Blickfeld des...
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Die große Sortiments- und Begriffsvielfalt, die eine Besonderheit des Produktes Wein darstellen, führen für den Konsumenten beim Kauf zu einer äußerst komplexen und schwierigen Entscheidungssituation. Da Wein zudem überwiegend im Lebensmitteleinzelhandel ohne fachliche Beratung gekauft...
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In order to ensure and to improve quality in the agro-food sector quality systems have to undergo a permanent change: simple end-of-the-pipe monitoring is therefore being replaced with management oriented concepts. Farmers are also increasingly requested to implement quality systems. This paper...
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Preferences for food products are usually analysed employing multi-attributive Attitude Measurement, Conjoint Analysis and recently Discrete Choice Modelling approaches. From a theoretical point of view, Choice Modelling based on random utility theory (RUT) outperforms traditional Conjoint...
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This paper investigates consumers' willingness-to-pay (WTP) for the quality assurance scheme recently introduced in the German meat sector. In particular, packaged liver sausages marked with a blue 'quality and safety' (Q&S label were presented to respondents in a choice experiment. Respondents...
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