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Little research has examined how international firms' operations strategies affect dynamic capability creation or how cultural distance affects operations management. This study addresses these gaps by bridging the work on dynamic capabilities, two operations management techniques (product...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010869382
Learning capability (LC) is a special dynamic capability that a firm purposefully builds to develop a cognitive focus, so as to enable the configuration and improvement of other capabilities (both dynamic and operational) to create and respond to market changes. Empirical evidence regarding the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010681847
Sales and operations planning (S&OP) is a key business process to match customer demand with supply capabilities in the medium term. Coordination mechanisms play a pivotal role within S&OP to align business strategy and operational planning as well as the involved business functions and supply...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010785061
Der Beitrag liefert einen internationalen Vergleich zum Management der Hersteller-Zuliefer-Beziehungen in der Automobilindustrie in Japan, Europa und den USA und analysiert Komponentenstrategien, insbesondere auch für den bisher vernachlässigten Bereich der internen Zulieferer.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011266913
(Ausbau der Infrastruktur, Sachkapitalförderung) inzwischen kaum mehr festzustellen. Forschung und Innovation sind hingegen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011265245
Der Artikel faßt die Ergebnisse einer Erhebung über das Innovationsverhalten im Bereich von Produkten und Prozessen in 1305 Betrieben der Investitionsgüterindustrie zusammen, die vom Fraunhofer-Institut für Systemtechnik und Innovationsforschung (ISI), Karlsruhe, durchgeführt wurde....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008567478
Die Ergebnisse zur Umfrage 'Innovationen in der Produktion 1997' des Fraunhofer-Inst. f. Systemtechnik u. Innovationsforschung, Karlsruhe, werden dargestellt. Grundlage ist eine Erhebung bei 1329 Investitionsgüterbetrieben. Folgende Problemkomplexe werden näher untersucht: der Stellenwert der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008567502
framework in which product intelligence leads to consumer satisfaction through the innovation attributes of relative advantage …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005505036
This research investigates three major hypotheses important to new product market success in the heavy construction equipment industry which are as follows: the greater the degree of organisational integration during the development of new products, the greater will be the market success of new...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004977726
make these industries remain profitable are a high degree of product innovation capability. This paper focuses on Taiwan …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010816667