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Persistent link: https://www.econbiz.de/10005056461
The activity of the political factions appears to be strictly limited to the 30 days of electoral campaign to the general public but in reality this conception is far from the truth. Even if the activity of the electoral party is at its top during the campaign days the pre-campaign hustle starts...
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In the article is reflected the trust of the population in different types of mass information sources, is analysed the activity of the mass media in the electoral period, is established the influence of mass media on the population and its capacity to mobilize the electoral participation
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A common assumption in Political Science literature is policy commitment: candidates maintain their electoral promises. We drop such assumption and we show that costless electoral campaign can be an effective way of transmitting information to voters. The result is robust to relevant equilibrium...
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This article presents the first Romanian elections for the European Parliament considering both the political actors and the citizens, at the same time trying to explain the causes for low voter turnout, by ascribing it to the lack of information regarding European problems of both citizens and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010790063
This study aims to present the electoral campaigns in Romania after December 1989. Electoral campaigns are designed, at least in theory, to inform voters about candidates and to help them better understand their position on problems of the moment, the causes for which they stand up for and party...
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Zahlreiche Studien haben gezeigt, dass Wähler ihre Zustimmung oder Ablehnung zur amtierenden Regierung entscheidend davon abhängig machen, wie sie deren Leistung in Bezug auf die Arbeitsmarktsituation einschätzen. Regierungen haben aus diesem Grund einen Anreiz, Arbeitslosigkeit insbesondere...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010877426
Im gegenwärtigen Europawahlkampf vertritt Jean-Claude Juncker die Ansicht, dass europäische Staaten mit konservativen Regierungen bessere wirtschaftliche Daten vorweisen können als Staaten mit sozialistischen Regierungen. Ob Regierungen unterschiedlicher parteipolitischer Zusammensetzung auch...
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Die wirtschaftlichen Perspektiven für Ostdeutschland sind zur Zeit alles andere als ermutigend: 1,9% Wachstum des BIP im Jahr 1998 und 2,5% im nächsten Jahr. Die Politik ist gezwungen, sich den Problemen des Aufbaus Ost zu stellen. So sollen endlich hieb- und stichfeste Strategien entwickelt...
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