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complex competitive landscape, constitutes a mix of competition and cooperation. Here, we assume that the paradoxical aspect … of competition and cooperation [Quinn, R.E. and Cameron, K.S. (1988) Paradox and Transformation. Cambridge, MA: Ballinger …
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We discuss competition policy issues of vertical integration in internetbased two-sided markets against the background …
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Since the mid-1990s, competition in the Austrian product markets has become markedly more vigorous, driven by … "externally induced" competition-oriented structural reforms. In terms of product market regulation, Austria ranks in the middle …
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With the amendment to the cartel law in 2002, a new institutional basis had been established for competition policy in … Federal Competition Authority and Federal Cartel Prosecutor as government agencies entitled to take action, thereby directing … Austrian competition policy into the proper channels of institutional professionalisation. …
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We discuss competition policy issues of vertical integration in internetbased two-sided markets against the background …
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Wohl kein anderer Wirtschaftssektor in den neuen Bundesländern hat ein solch radikalen Umwälzungsprozeß über sich ergehen lassen müssen wie der Groß- und Einzelhandel. Innerhalb von wenigen Monaten wurden die bisherigen Versorgungs- und Verteilungssysteme von territoral-, bezirks- oder...
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Filialsystemen des Einzelhandels behaupten zu können. Da das individualistische Leitbild der Wettbewerbspolitik in der Realität … weithin durch einen Wettbewerb der Handelsgruppen verdrängt wurde, hat sich eine regelrechte Theorie des System- bzw …
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Eine Umfrage, die das ifo Institut 1995 bei bayerischen Unternehmen und Designern durchgeführt hat, bestätigte die wichtige Rolle, die Design als Innovations- und Wettbewerbsfaktor spielt. Die Ergebnisse zeigen allerdings auch, daß sich nicht alle Unternehmen dieser Bedeutung bewußt sind....
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seien, wozu auch eine aktive Jugend- und Kulturpolitik gehöre. Im Wettbewerb zwischen den FuE-Standorten habe Sachsen zwar …
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