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We use longitudinal dynamics and simulation models to study the feasibility of deploying electric buses in place of conventional ones. The longitudinal dynamics model estimates energy use by an electric bus operating on different lines consisting of a mixture of urban and suburban driving. The...
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Die Bundesregierung will die Lkw-Maut zum 1. Januar 2009 deutlich erhöhen. Die erwartete Zusatzeinnahme soll für Straßenbau und das Schienennetz verwendet werden. Gegen die geplante Anhebung der Lkw-Maut formiert sich ein breiter Widerstand in den Bundesländern. Wolfgang Hahn, Leiter der...
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profitiere die Branche in Deutschland als Ganzes. Dies gelte nur bis zur Marktreife. Die Vermarktung sei aber Aufgabe von …
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der Bundesregierung – den sogenannten »Schaufenstern« für Elektromobilität – auseinander. Deutschland sollte nach dem … »Schaufenster« dünn aus, und die Verkäufe von Elektroautos sind mit 0,15% Marktanteil in Deutschland mehr als gering. …
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In den bisher diskutierten Konzepten zur Ladung von Elektrofahrzeugen ist die kabelgebundene (konduktive) Ladung vorherrschend, bei der der Nutzer das Kabel zur Ladung ein- bzw. wieder ausstecken muss. Häufige Ladevorgänge und insbesondere Kurzladungen lassen jedoch dieses Ein- und Ausstecken...
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stated-preference data on vehicle choice from a Germany-wide survey of potential light-duty-vehicle buyers using computer … representing an average of the current vehicle choice situation in Germany. Consumer response to qualitative changes in the base …
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Due to the rapid increase of wind and photovoltaic generation, flexible storage applications become more important. Electric vehicles are supposed as one option to fill the gap between a fixed energy demand and a stochastic feed in from fluctuating energy sources. But the charging loads will...
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Federal electric vehicle (EV) policies in the United States currently include vehicle purchase subsidies linked to EV battery capacity and subsidies for installing charging stations. We assess the cost-effectiveness of increased battery capacity vs. nondomestic charging infrastructure...
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The goal of the research is to assess the minimum requirement of fast charging infrastructure to allow country-wide interurban electric vehicle (EV) mobility. Charging times comparable to fueling times in conventional internal combustion vehicles are nowadays feasible, given the current...
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Mit der Kooperation zwischen Renault und Volvo und der Übernahme des spanischen Nutzfahrzeugherstellers ENASA durch IVECO zeichnet sich der Beginn einer neuen Phase der Umstrukturierung in der europäischen Nutzfahrzeugindustrie ab. Sie muß vor dem Hintergrund veränderter Marktdaten durch den...
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