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Lock-in denotes a phenomenon of monopolistic dominating technologies or consumer goods in a certain market. These lock-ins cannot be explained by superior characteristics of the good or technology. Previous studies mainly used probabilistic models to study lock-in effects. In this paper an...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004983475
Beschwerdeformen betrachtet werden, da sie für den Verbraucher mit einem stärkeren Engagement und einem größeren Aufwand verbunden sind … vorgebracht werden Beschwerden bei Erfahrungs- und Vertrauensgütern; bei geringwertigen, schnelllebigen Gütern sehen Verbraucher … verzögerte Wertstellung eines Betrages auf einem Kundenkonto für den einzelnen Verbraucher ein vergleichsweise geringer Schaden …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011070439
A paper by social psychologists proclaimed that, for UK citizens, it could be shown that being born in the summer half-year was associated with a significantly higher belief in being lucky, compared with being born in the winter half-year. Are we that much determined by nonsocial forces? A test...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009353037
With approximately 1.38 billion, Generation Y are currently in the job market or about to enter the job market, they are increasingly taking over the spending power of the previous generation, the Baby Boomers. The purpose of this qualitative study was to explore the impact country-of-origin...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010901839
Optiunea pentru o anumita strategie de promovare are la baza cunoasterea caracteristicilor consumatorilor de pe piata tinta. In acest caz, nu se poate vorbi despre o influenta semnificativa a comportamentului consumatorului asupra strategiei de promovare. Influenta este, mai degraba, dinspre...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005812898
brand. To date, however, no research has explored whether consumers vary with regard to their tendency to form such … connections. In the current research, we conceptualize Brand-Extended Self-Construal (BESC) as the propensity for a consumer to …'s generalized tendency to form connections with brands meaningfully influences important aspects of brand attitudes and loyalty …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005011515
Business which determine the perception of its brand by consumers, will get the advantage in the competition. Todays … difference and competitive advantage is determined by brands. With brand personality studies, businesses can find out their … market position, brand perception and market share. In this context, it is aimed to determine university students’ perception …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010765159
Das ifo Institut befragte 702 Unternehmen, davon 539 in West- und 163 in Ostdeutschland, ob bei Mitarbeitern und Geschäftspartnern Werthaltungen wie Fleiß, Gemeinsinn und Gesetzestreue in der Vergangenheit eher zugenommen, abgenommen oder gleichgeblieben sind. So haben sich nach Einschätzung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005010193
Umfragen haben gezeigt, daß zwischen dem Kenntnisstand und den Erwartungen der Verbraucher und den objektiven … Auswirkungen des Binnenmarktes teilweise noch Diskrepanzen bestehen. Den Befürchtungen der Verbraucher, daß z.B. das … folgenden Gebieten: Die Effizienz der Aufsichts- und Kontrollbehörden sowie die Stellung der Verbraucher gegenüber …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005055887
Die offiziellen Meldungen des Statistischen Bundesamtes zur Entwicklung der Verbraucherpreise 2007 bestätigten den Eindruck vieler Konsumenten, dass sich der Anstieg der Preise für die Lebenshaltung in letzter Zeit beschleunigt hat. Die ausgewiesene Jahresteuerungsrate von 2,3% entspricht dem...
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