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The main features of China’s current sub-national finance arrangements date back to the 1994 tax reform. China has a multi-level government structure that shares national tax revenues through a system of tax sharing and transfers, and divides spending assignments and responsibilities. Local...
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Thomas Lenk, Universität Leipzig, betont, dass der bundesstaatliche Finanzausgleich auch zukünftig die Konturen des …
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Wolfgang Renzsch, Universität Magdeburg, weist auf die Probleme bei der Bestimmung des Finanzbedarfs der Länder und Gemeinden hin.
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Despite South Africa’s relatively decentralized governance and administrative structure, an important feature of the country’s intergovernmental fiscal relations system is the gap that exists between the expenditure responsibilities of sub-national authorities and their assigned...
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In seinem Kommentar setzt sich Dieter Dziadkowski mit dem Vorschlag zum »Bayern-Tarif«, den Möglichkeiten zur Regionalisierung der Steuertarife und der kalten Progression auseinander.
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Tax Burden, defined as the ratio of total tax revenues over personal income, is prominently used to summarize state tax policy. We analyze the empirical relationship between changes in Tax Burden and changes in state tax policy from 1987 to 2000 – as measured by states’ own forecasts of the...
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An examination of how increased turnover among legislators in the fifty U.S. states affects fiscal policy and economic growth finds that it makes legislators short-sighted. Turnover increases the size of government by increasing the shares of both total spending and taxes in income. In...
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Michael Thöne, Finanzwissenschaftliches Forschungsinstitut an der Universität zu Köln, stellt einen Finanzausgleich …
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André W. Heinemann, Universität Bremen, sieht die Chance, die bundesstaatliche Finanzverteilungsarchitektur durch den Abbau heute nicht mehr begründbarer Finanzströme zu entrümpeln, durch die Bündelung gleichgerichteter Finanzströme zu vereinfachen und durch Reduzierung des...
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Für Ingolf Deubel, Finanzminister a.D. des Landes Rheinland-Pfalz, geht es bei der Neuordnung des Finanzausgleichs vor allem um die Beseitigung offensichtlicher Inkonsistenzen und eine deutliche Verringerung der Komplexität.
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