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Persistent link: https://www.econbiz.de/10005037351
This paper examines the relative merits of two dominant economic instruments for reducing pollution—”green” taxes and … other. In practice, however, most countries have relied more on taxes than on permits to control pollution. The analysis …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005604886
This paper examines the environmental effects of mineral taxes in a framework that recognizes the importance of rates and cumulative externalities and proposes an appropriate corrective tax. It concludes that mineral resources taxation should combine neutral taxes with a dynamic Pigovian type...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005263912
In den ersten drei Aktionsprogrammen für den Umweltschutz der EG und der Anerkennung des Verursacherprinzips wurden … Kriterien für die Instrumentenwahl im Umweltschutz der EG festgelegt. Nach einer kurzen Darstellung dieser Aktionsprogramme … gehen die Verfasser auf das 4. Aktionsprogramm zum Umweltschutz ein sowie auf umweltbezogene Bestimmungen im Weißbuch zur …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005056090
capture, to reduce carbon and local pollution emissions. Motor fuel taxes should also account for congestion and other … reform. This includes harmonizing taxes for pollution content across different fuels and end-users, better aligning tax rates …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011242328
This paper explores the effects of an environmental tax reform on pollution, economic growth and welfare in an … endogenous growth model with pre-existing tax distortions. We find that a shift in the tax mix away from output towards pollution … determines the positive effect of lower aggregate pollution on the productivity of capital. The second channel is a shift in the …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011091224
Deutschland intensiv diskutiert. Die Eignung von Steuern als Instrument der Umweltpolitik muß daran gemessen werden, welche …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005010195
Die zur Jahresmitte 2009 in Kraft tretende Reform der Kraftfahrzeugsteuer, mit der die Bundesregierung klimaschutzpolitische Zielsetzungen verfolgt, sieht ei-ne kombinierte CO2- und hubraumbezogene Besteuerung für Neufahrzeuge vor. Danach soll der über 120 g/km hinausgehende CO2-Ausstoß mit 2...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005056227
optimal second-best pollution tax is shown to lie below the first-best Pigovian tax, particularly if substitution between …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005599649
Many pollution-related industries wield strong political influence and can e.ectively veto policy initiatives that … permits or by exempting some inframarginal emissions from a pollution tax.However, such policies compel the government to … this constraint diminishes relative to the other e.ciency costs of pollution-control.We also calculate the compensation …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011092519