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Der vorliegende Beitrag gibt einen Literaturüberblick zum Thema Media Bias, d.h. zu verzerrten Inhalten in der Medienberichterstattung. Es werden Gründe für die Entstehung von Media Bias diskutiert und die in der Fachliteratur beschriebenen Methoden zur Messung erläutert.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011156833
Die Studie ist eine überarbeitete Fassung der " Untersuchung einer verbesserten Konzentrationserfassung"und befaßt sich mit der Aufbereitung von Daten der amtlichen Statistik zur Unternehmenskonzentration. Ziele der Studie sind, die empirische Aussagefähigkeit der amtlichen Unternehmens- und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008791355
Die Ausgangslage der deutschen Groß- und Außenhandelsunternehmen in der Bundesrepublik Deutschland für den EG …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005013623
In der letzten Welle des ifo Innovationstests wurde erstmals ein Fragenkomplex zum Kooperationsverhalten von Unternehmen im Innovationsprozess aufgenommen. Erste deskriptive Auswertungen zeigen erhebliche Unterschiede zwischen Unternehmensgrößenklassen, Regionen und Branchen. Kleinere und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008534355
Recherchen des ifo Instituts zufolge bestanden im Frühjahr 1997 bereits 80 deutsch-japanische Unternehmenskooperationen in Drittländern, von denen mehr als die Hälfte auf asiatische Länder entfällt. Hauptkooperationsmotive sind die Kosten- und Risikoteilung, der Zugang zu externen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005055911
In many countries, the collective sale of TV rights by sports leagues has been challenged by the antitrust authorities.In several cases, however, leagues won in court, on the ground that sport cannot be considered a standard good.In this paper, we investigate the conditions under which the sale...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011092552
We analyze a dynamic model of strategic interaction between a professional sport league that organizes a tournament, the teams competing to win it, and the broadcasters paying for the rights to televise it.Teams and broadcasters maximize expected profits, while the league's objective may be...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011092806
We analyze the distribution of broadcasting revenues by sports leagues.In the context of an isolated league, we show that when the teams engage in competitive bidding to attract talent, the league's optimal choice is full revenue sharing (resulting in full competitive balance) even if the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011092815
This paper compares patterns of industrial clustering in the British broadcasting and financial services industries. Recent trends of deregulation, rapid technological change, and globalization in both industries suggest the significant and increasing importance of clustering effects. This study...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005632715
In this paper we compare the profitability of a merger to the pro…tability of a partial ownership arrangement and …nd that partial ownership arrangements can be more profiable for the acquiring and acquired firm because they can result in a greater dampening of competition. We also derive...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009002372