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Abstracts Die Autorinnen verfolgen die Fragestellung, welche Hindernisse die Implementierung, Weiterentwicklung und Nutzung von Angeboten zur Vereinbarkeit von Erwerbs- und Privatleben in Unternehmen erschweren. Dies wurde auf der Basis einer qualitativen Studie in Unternehmen untersucht, die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014586279
Abstract Als Folge der verstärkten Erwerbsorientierung und der demographischen Veränderungen werden individuelle Care-Verpflichtungen zunehmend ausgelagert und statt als Familienarbeit im Rahmen von marktlich organisierten Care-Arrangements bearbeitet. Die Care-Arbeiterinnen sind oftmals...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014586425
Abstract Der Beitrag berichtet Befunde aus dem Forschungsprojekt „Frauen und ihre Karriereentwicklung in naturwissenschaftlichen Forschungsteams“ zu Karrierebedingungen von Wissenschaftlerinnen und Wissenschaftlern in der außerhochschulischen Forschung. Insbesondere in der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014586426
Zusammenfassung Auf dem Arbeitsmarkt existieren nach wie vor bestimmte soziale Ungleichheiten zwischen Frauen und Männern, etwa im Hinblick auf die Verortung in unterschiedlichen Berufen und hierarchischen Positionen sowie Verdienste. Andockend an die bisherige Forschung, fragen wir nach der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014586547
/methodology/approach – Information was obtained from a random sample of 150 visitors to ten wineries in the Yarra Valley wine region in Australia. Data … with their gender and lifecycle stage as far as the sensory and certain behavioural aspects of the product are concerned …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014848855
need for qualitative and feminist approaches. Practical implications – The research findings identify a number of gender … findings have implications for how active tourism events are conceptualised, promoted and managed as gender inclusive. Social … implications – Developing a gender inclusive approach to events can broaden the participant target market and address equity issues …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014770908
evaluate the influence that gender has on wine purchasing decisions. Design/methodology/approach – An interviewer …‐administered questionnaire was used to examine the actual purchase decisions made by 399 consumers inside stores in New Zealand, Australia, the … UK and the USA. Findings – The results indicate that gender has little significant impact on the frequency with which …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014814169
areas in Australia. A total of 23 in‐depth semi‐structured interviews are conducted. Findings – Prevalence of SH in nursing … behaviors, an unbalanced job gender ratio and no prior socialization are positively associated with SH. Research limitations …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014872156
examining some broad trends in this area in Australia. The literature lacks one clear, accepted definition of “non …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014730947
Purpose – The purpose of this paper is to outline the findings of a research project involving five Australian universities with over 30 per cent of their senior management positions filled by women. It explores the factors that enabled this to happen and also discusses the responses of the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014731113