Showing 1 - 10 of 13
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001199339
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001222182
The 60 percent debt cap and the 3 percent deficit cap, enshrined in the EU Treaties since 1992, are cornerstones of the complex fiscal policy framework of the Euro area. Both numbers came into the Maastricht Treaty more or less by coincidence. There is no sound economic justification for the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012158991
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009628077
Warum eigentlich 3 % und 60 %? Die Auseinandersetzung mit den Grenzwerten für Defizite und Schuldenstände in der Europäischen Wirtschafts- und Währungsunion zeigt, dass diese politisch willkürlich gesetzt und wenig ökonomisch fundiert sind. Auch ist der Schuldenstand als Grenzwert im...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012272000
Upholding the EU fiscal rules at the elevated public debt level due to the Corona crisis would trigger a phase of long-standing austerity in the euro area. In this study, major proposals for reforms are reviewed, with a critical focus on the expenditure rule, which is central in many...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012432510
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012321766
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012650969
Die impliziten Staatsschulden sind eine auf Annahmen beruhende Rechengröße, die etwas qualitativ grundlegend anderes als explizite Staatsschulden sind, also zu diesen nicht addiert werden können. Überdies verzerren sie die wirklichen Kosten der Alterung erheblich. Es entsteht ein Trugbild...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014250299
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013449420