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This article analyses dealer satisfaction data in the agricultural technology market in Germany. The dealers could rate their suppliers in the ’overall satisfaction’ and in 38 questions which can be summarized in 8 dimensions. An ordinal regression model which is also known as the...
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Das regionale Marketing hat für Agrarprodukte und Lebensmittel, im Vergleich zu anderen Produkten des täglichen Bedarfs, eine herausgehobene Bedeutung. Dies hat mehrere Gründe. Die Produktion von Agrarprodukte findet dezentralisiert, d.h. regional statt. Sie ist ortsgebunden, insbesondere bei...
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Seit Jahrhunderten sind Märkte in Städten ein Zeichen für Wohlstand und geregelte Verhältnisse. Das Marktrecht verlieh einer Stadt Macht und Ansehen. Von überall her aus der Umgebung kamen die Bauern und Händler um ihre Waren feil zu bieten. Auf den Wochenmärkten erstreckt sich heute das...
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Die CMA (Centrale Marketing-Gesellschaft der deutschen Agrarwirtschaft mbH) steht auf dem Prüfstand. Parteien, Verbände und Interessensgruppen setzen sich in den letzten Jahren zunehmend kritisch mit der CMA auseinander. Die CMA wird sogar prinzipiell in Frage gestellt. So fordert die AbL...
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Das europäische Schutzsystem für geographische Herkunftsangaben bei Agrarprodukten und Lebensmitteln bietet die Möglichkeit für den Aufbau regionaler Wertschöpfungsketten. Diese Wertschöpfungsketten sind geeignet, den Verbraucherwünschen nach regionaler Herkunft entgegenzukommen, den...
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With the Doha Round of negotiations having come to a standstill, more countries opt for preferential trade agreements with only a limited number of partners. Starting two recent negotiations, the Trans-Pacific Partnership and the EU-US trade deal, might mark the beginning of a new era in...
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Croatia joined the European Union (EU) on July 1st, 2013. This paper assesses the likely effects of this accession on the agricultural and food sectors, and analyses the impact on the EU, Croatia and their main trading partners. It considers both the harmonization of Croatia's trade instruments...
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The objective of this paper is to study the effect of agricultural policies on marketing decisions as well as the link between marketing and production decisions. We develop an analytical model to study how policies affect marketing decisions and conditions under which the two types of decisions...
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Modern animal production has been criticised for the lack of animal-friendly production practices. The goal of this paper is to examine how animal welfare could be improved in pig fattening by providing producers with extra incentives. The focus is on three preventive and one mitigative...
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Irrigation water use by agriculture has been identified as one of the major sustainable water management issues in the implementation of the Water Framework Directive (WFD). This paper aims at developing a simulation framework to jointly assess agricultural and water issues. While the strong...
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