Showing 1 - 10 of 279
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010293622
Using PIRLS 2001 and PISA 2003 data for Germany, this paper examines whether secondgeneration immigrants and girls are graded worse in math than comparable natives and boys, respectively. Once all grading-relevant characteristics, namely math skills and oral participation, are accounted for,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010294715
We estimate peer effects for fourth graders in six European countries. The identification relies on variation across classes within schools. We argue that classes within primary schools are formed roughly randomly with respect to family background. Similar to previous studies, we find sizeable...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297535
We analyse the determinants of dropout from secondary and vocational education in Germany using data from the Socio-Economic Panel from 2000 to 2007. In addition to the role of classical variables like family background and school achievements, we examine the effect of noncognitive skills. Both,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298791
Für Deutschland als ressourcenarmes Hochlohnland ist die Bildung von Humankapital ein bedeutender Faktor für das …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300888
Decreasing number of students in Germany lead to the closures of schools due to lack of utilization. Hence, competition between schools will increase. We use a mixed multinomial logit model in order to identify influencing factors of school choice and to regard realistic substitution patterns...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010301029
Obwohl viel über Personen mit fehlenden Bildungsabschlüssen diskutiert wird, gibt es für Deutschland bislang keinen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010303639
We estimate the effect of age of school entry on educational attainment using three different data sets for Germany, sampling pupils at the end of primary school, in the middle of secondary school and several years after secondary school. Results are obtained based on instrumental variable...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010323050
Der Forschungsbericht basiert auf der Evaluation der Projekte 'Abschlussquote erhöhen - Berufsfähigkeit steigern 2' (AQB2) und 'Vertiefte Berufsorientierung und Praxisbegleitung' (VBOP). Die Modellprojekte stellen einen Versuch dar, die Übergangschancen benachteiligter Hauptschüler/innen zu...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010323779
Deutschland kann derzeit mit unter acht Prozent Jugendarbeitslosigkeit auftrumpfen - der geringsten Quote in der … noch eine Ausbildung beginnen, dennoch gelten über 15 Prozent (2,2 Millionen) der jungen Menschen in Deutschland im Alter …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010352871