Showing 1 - 10 of 209
1. Introduction: New Ways of Working, Organizations and Organizing in the Digital Age -- Part 1. New Ways of Working and the Sharing Economy -- 2. Platforms and the New Division of Labor Between Humans and Machines -- 3. Social Media as a New Workspace: How Working Out Loud (Re)Materializes Work...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012439980
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012414445
Twitter is the new Web 2.0 hype in the media. Techies, politicians, family members and many more use Twitter to keep in touch with their interest groups, their voters or their beloved ones. Drawing on Computer Supported Work Research, we ask what Twitter can achieve for us at the work place. On...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867712
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003411466
Am Beispiel von Berliner "Coworking Spaces" untersucht Agnes Müller die Raumwirksamkeit einer mobilen und flexiblen Arbeitsgesellschaft. Die Zusammenhänge des besonderen Bürokonzeptes mit einer sich ändernden Arbeitswelt, dem städtischen Raum, sowie Migration und Multilokalität erläutert...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012003656
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011936773
Die wissenschaftlichen Diskurse zur ökologischen Tragfähigkeit der gegenwärtigen Wirtschaftsweise und zur Modernisierung von Arbeit verlaufen weitgehend „autonom“. Diesen Schluß legt die Sichtung vorliegender Literatur zum Verhältnis von neuen Arbeitsformen und ökologischem Handeln...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010306754
Dieses Paper enthält eine Darstellung der Ziele und des Arbeitsprogramms der Abteilung „Regulierung von Arbeit“, wie sie von Frieder Naschold zum Abschluß der Dokumentationsphase aus Anlaß des alle zwei Jahre erscheinenden „WZB Berichts“ für die Jahre 1998/99 Ende November 1999...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010306900
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011291934
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011384637