Showing 1 - 10 of 618
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001410754
Die duale Berufsausbildung erfüllt in Deutschland eine zentrale Funktion: Sie sorgt für Fachkräftenachwuchs in Unternehmen und schafft Perspektiven für junge Menschen. Der Politik kommt die Aufgabe zu, passende Rahmenbedingungen und Anreize für alle Beteiligten zu setzen. Im diesjährigen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012654263
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009552748
Die duale Berufsausbildung erfüllt in Deutschland eine zentrale Funktion: Sie sorgt für Fachkräftenachwuchs in Unternehmen und schafft Perspektiven für junge Menschen. Der Politik kommt die Aufgabe zu, passende Rahmenbedingungen und Anreize für alle Beteiligten zu setzen. Im diesjährigen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012643429
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013278493
This paper is written by DEVCO B3 and sets out the concepts that underlie the preparation of VET reforms and other VET-related projects by EU Delegations or teams within the European Commission.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011799526
von Institutionen, der nur langfristig zu erreichen sei. Friedrich Hubert Esser, Bundesinstitut für Berufsbildung, Bonn …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010877470
Despite improved access to all educational levels, many countries around the world struggle with integrating young people into the labor market. The 2007 economic crisis exacerbated the problem, but not all countries were affected in the same way. This led to a vivid debate about how education...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011582431
The purpose of CEMETS' initial research project is to understand why the implementation of labor market-oriented education systems reforms succeed and fail. Findings should be generalizable to theory and to concrete situations so that we can inform both research and practice. We build and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011582433
This paper studies how the structure and quality of education influence occupational choices and the distribution of wages. Structure refers to the age at which children are streamed into specialized programs as well as the proportion of students placed in each stream. The Roy (1951) model of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011652884