Showing 1 - 5 of 5
Umwelt wird zunehmend ein knappes Gut. Ein weiteres Wirtschaftswachstum wird folglich nur möglich sein, wenn die Öko-Effizienz erhöht wird. Dazu muss diese aber gemessen und ökonomisch bewertet werden können. Frank Figge setzt sich in seinem Beitrag mit den Verfahren zur Messung der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001738050
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002084871
This paper proposes a new approach to measure corporate sustainable performance called Sustainable Value Added. Value is created whenever benefits exceed costs. Current approaches to measure corporate sustainable performance take into account external costs caused by environmental and social...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001663592
In diesem Artikel stellen wir den Sustainable Value Added, einen neuen Ansatz zur Bewertung des Nachhaltigkeitsbeitrags von Unternehmen, vor. Bestehende Verfahren zur Messung der Nachhaltigkeit basieren auf einer vergleichenden Bewertung ökologischer und sozialer Belastungen und können daher...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010377657
Coopetition research lacks theories to describe and explain value creation in coopetitive relationships. To fill this gap the paper develops a portfolio theory of coopetition, i.e. the simultaneous cooperation and competition of firms. Drawing on modern portfolio theory from finance, the paper...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014359772