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This paper examines the practical usefulness of two new journal performance metrics, namely the Eigenfactor score, which may be interpreted as measuring “Journal Influence”, and the Article Influence score, using the Thomson Reuters ISI Web of Science (hereafter ISI) data for 2009 for the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010326225
This paper examines the issue of coercive journal self citations and the practical usefulness of two recent journal performance metrics, namely the Eigenfactor score, which may be interpreted as measuring “Journal Influence”, and the Article Influence score, using the Thomson Reuters ISI Web...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010326262
Am 1. September 2018 veröffentlichte die Frankfurter Allgemeine Zeitung ihr neues Ökonomenranking. Der vorliegende Artikel macht einige Anmerkungen zur Methodik und Interpretation. Zudem werden kritische Punkte diskutiert. Abschließend wird ein Vergleich zum Ökonomenranking der RePEc-Website...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012018003
Im September 2013 veröffentlichte die Frankfurter Allgemeine Zeitung ein neues Ökonomenranking. Dieses berücksichtigt neben der Forschungsleistung auch noch zwei weitere Aspekte: Medienpräsenz und Politikberatung. In diesem Artikel wurde das FAZ-Ranking einer kritischen Analyse unterworfen,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011693673
Von einem Matthäus-Effekt wird gesprochen, wenn ein Teil des gegenwärtigen Erfolgs auf vergangene Erfolge zurückzuführen ist. Auf die Wissenschaft übertragen, bedeutet dies, dass berühmte Forscher auch deshalb zitiert werden, weil sie berühmt sind. Der vorliegende Beitrag illustriert, wie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011693702
Im September 2014 veröffentlichte die Frankfurter Allgemeine Zeitung zum zweiten Mal nach 2013 ihr neues Ökonomenranking. Es fand eine deutliche methodische Weiterentwicklung zur Erstausgabe statt. Das Ranking berücksichtigt neben der Forschungsleistung auch noch zwei weitere Aspekte:...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011693813
We introduce archetypal analysis as a tool to describe and categorize scientists. This approach identifies typical characteristics of extreme ('archetypal') values in a multivariate data set. These positive or negative contextual attributes can be allocated to each scientists under...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010290136
The attempts by Schulze, Warning, and Wiermann (2008) and Ritzberger (2008) to develop a joint ranking list of journals for economics and business research are critically evaluated. Their lists suggest that the quality of top business journals is substantially lower than that of many economics...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003964763
We construct a meta-ranking of 315 economics journals based on 38 different individual rankings. Our ranking incorporates both bibliometric measures from three different databases (Web of Knowledge, RePEc and Google Scholar) and previous rankings in the literature. Furthermore, we account for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011418008
This articles investigates the recent trends in co-authorship in economics. Using data from more than 700.000 journal articles we show that the average number of authors per article has increased over the last years. This process is likely to be continued in the future. In a regression analysis...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011309542