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We introduce archetypal analysis as a tool to describe and categorize scientists. This approach identifies typical characteristics of extreme ('archetypal') values in a multivariate data set. These positive or negative contextual attributes can be allocated to each scientists under...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010290136
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008857879
In diesem Beitrag wird das RePEc-Netzwerk vorgestellt, das speziell für den Bereich der Wirtschaftswissenschaften neben der Bereitstellung von Artikeln und bibliographischen Informationen auch verschiedene Rankings für Wissenschaftler und Institutionen berechnet.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003954691
Anfang März hat das Handelsblatt die neueste Ausgabe seines Ökonomen-Rankings vorgestellt. In diesem Beitrag wird der Aspekt der Zeitschriftengewichtung im Handelsblatt-Ranking und deren Implikationen beleuchtet.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003947407
It is well-known that the distribution of citations to articles in a journal is skewed. We ask whether journal rankings based on the impact factor are robust with respect to this fact. We exclude the most cited paper, the top 5 and 10 cited papers for 100 economics journals and recalculate the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010422064
We introduce archetypal analysis as a tool to describe and categorize scientists. This approach identifies typical characteristics of extreme ('archetypal') values in a multivariate data set. These positive or negative contextual attributes can be allocated to each scientists under...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009682823