Showing 1 - 10 of 2,899
In this study, we investigate the relationship between education reform, institutional legacies of inequality, and changing political institutions in a poor, conflict-affected country. Burundi experienced a dramatic change in ethnic power relations after the 1993-2005 civil war. The post-war...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013548993
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000043078
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003763725
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003849306
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003852646
Ende der Hauptschule - Ausweg aus der Bildungsmisere? Folgt man dem Titel, dann ist die Hauptschule am Ende. Da dies nur als These, nicht aber als Fakt angesehen werden kann, soll zunächst geklärt werden, ob sie richtig ist und wie sie begründet werden kann. Im zweiten Teil kann dann der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003880054
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003413218
"It is difficult to know whether widening access to schools which provide a more academically oriented general education makes a difference to average educational achievement. We make use of reforms affecting admission to the 'high ability' track in Northern Ireland, but not England. The...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003449487
L. Wössmann, Uni-Professor und Abteilungsleiter am ifo Institut für Wirtschaftsforschung, vertritt die Meinung, dass mangelnde Schulbildung, wie sie durch PISA getestet wird, eine zentrale Ursache langfristig entstandener wirtschaflticher Probleme ist. In diesem Zusammenhang und mithilfe einer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003476846
In light of the recent bans on affirmative action in higher education, this paper provides new evidence on the effects of alternative admissions policies on the persistence and college completion of minority students. I find that the change from affirmative action to the Top 10% Plan in Texas...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008695817