Showing 1 - 10 of 686
Previous randomized studies have shown that addressing children's current learning gaps, rather than following an over-ambitious uniform curriculum, can lead to significant learning gains. In this study, we evaluate a series of efforts to scale up the NGO Pratham's approach to teaching children...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011573182
The promise of randomized controlled trials (RCTs) is that evidence gathered through the evaluation of a specific program helps us — possibly after several rounds of fine-tuning and multiple replications in different contexts — to inform policy. However, critics have pointed out that a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011573221
This paper examines the impact on TFP of North-South trade-related technology diffusion in Latin America and the Caribbean (LAC). North-South R&D flows are constructed based on industry-specific R&D in the North, North-South trade patterns, and input-output relations in the South. The main...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010261795
This paper examines the impact on TFP of North-South trade-related technology diffusion in Latin America and the Caribbean (LAC). North-South R&D flows are constructed based on industry-specific R&D in the North, North-South trade patterns, and input-output relations in the South. The main...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013319472
This volume was prepared by Marc Piopiunik while he has been working at the Ifo Institute. It was completed in June 2011 and accepted as a doctoral thesis by the Department of Economics at the University of Munich. It includes four self-contained empirical studies. All studies aim at...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009391731
Die Debatte über eine bundesweite Zusammenlegung von Haupt- und Realschule ist spätestens seit der Vorstellung des neuen „Bildungskonzeptes“ der CDU wieder angefacht worden. Durch die Integration beider Schularten zu einer Oberschule sollen vor allem der Ruf der Hauptschule als...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009251229
Wird in Deutschland zu viel studiert, oder ist die Diskussion über eine Überakademisierung der Gesellschaft verfehlt? Johanna Wanka, Bundesministerin für Bildung und Forschung, unterstreicht, dass berufliche Bildung und Studium gleichermaßen wichtige Bestandteile des deutschen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010741294
Das Abitur hat in Deutschland eine lange Tradition als Reifeprüfung, die die Studierfähigkeit attestieren und damit den Zugang zum Hochschulsystem eröffnen soll. Allerdings werden seit Jahrzehnten beträchtliche qualitative Unterschiede hinsichtlich der Aufgabenstellungen und der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009645686
This study was prepared by Gabriela Schütz while she was working with the Ifo Institute for Economic Research. It was completed in September 2008 and accepted as a doctoral thesis by the Economics Department of the University of Munich (LMU). The topic of this study is an econometric analysis...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008791369
Der vorliegende Forschungsüberblick zeigt den Bildungserfolg von Migranten in Deutschland auf und bietet einen detaillierteren Einblick in die Bildungsleistungen von Migranten im Vorschulbereich. Im nächsten ifo Schnelldienst (Nr. 10/2013) werden die Leistungen von Migranten im Primar-,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010877446