Showing 1 - 10 of 1,091
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003635789
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004931520
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013457214
Im Mittelpunkt der Untersuchung stehen Personen, die zunächst als studienberechtigte Schulabgänger vor der grundsätzlichen Entscheidung über ihren nachschulischen Werdegang stehen und die in der Folgezeit als Studierende oder Auszubildende - zumindest potentiell - zu entscheiden haben, ob...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001637528
Die geisteswissenschaftlichen Fächer erfreuen sich nach wie vor großer Beliebtheit. Jährlich verlassen rund 17.000 Absolvent/inn/en der Geisteswissenschaften die Hochschulen. Beim Berufsstart gibt es Polarisierungstendenzen zwischen einer Gruppe, deren Berufseinstieg relativ problemlos...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013457130
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003650808
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001863231
We examine whether and how teachers' major fields of study affect students' achievement, exploiting within-student variation across subfields in natural science (i.e., physics, chemistry, biology, and Earth science). Using middle-school students' data from the Trends in International Mathematics...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013163502
Using unique data on preference rankings for all high school students who apply for college in Ireland, we investigate whether, conditional on absolute achievement, within school-cohort rank in English and math affects choice of college major. We find that higher rank in math increases the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012147371
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014233794