Showing 1 - 10 of 13
In this paper, two pairs of complementors have to decide whether to merge and eventually bundle their products. Depending on the degree of competitive pressure in the market, either both pairs decide to merge (with or without bundling), or only one pair merges and bundles, while rivals remain...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011731257
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010462349
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012321209
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013337389
Das Zusammenschnüren verschiedener Produkte zu einem Paket für einen vergünstigten Preis - das sogenannte Bundling - stellt in traditionellen Märkten eine beliebte Strategie dar, um Produkte an Konsumenten zu vertreiben. Internetmärkte weisen im Vergleich zu traditionellen Märkten einige...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011951851
The bundling of different products at a reduced price is a common strategy in traditional markets to sell products to consumers. In comparison with traditional markets, internet markets exhibit some economic peculiarities, such as the theory of multisided markets or the economics of personalized...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011949062
Produktbündel sind im Wirtschaftsleben allgegenwärtig. Sie können zum einen erhebliche Vorteile für Anbieter und Kunden aufweisen, zum anderen können sie aber auch als Instrument zur Behinderung des Wettbewerbs eingesetzt werden. Die ökonomische und rechtliche Würdigung ist daher sehr...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601817
This article provides an overview of recent progress in the theory of market structure, of the role of market leaders and the scope of industrial policy, presents new results through simple examples of quantity competition, price competition and competition for the market and develops new...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005209059
Produktbündel sind im Wirtschaftsleben allgegenwärtig. Sie können zum einen erhebliche Vorteile für Anbieter und Kunden aufweisen, zum anderen können sie aber auch als Instrument zur Behinderung des Wettbewerbs eingesetzt werden. Die ökonomische und rechtliche Würdigung ist daher sehr...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005070782
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010495655