Showing 1 - 10 of 206
With coming into force of the Directive 2003/87/EU of the European Parliament and of the Council greenhouse gas emission allowance trading within the community (EU ETS) has begun in 2005. Emission trading is a flexible instrument to abate emissions within the framework of the Kyoto-Protocol. Up...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010266126
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011434146
Im Rahmen der deutschen Energiewende gibt es auf lokaler und regionaler Ebene verschiedene Ansätze neue Formen der Energieversorgung zu etablieren und Energieeffizienz und Energieeinsparung zu fördern. Unklar ist, inwiefern diese Ansätze Ähnlichkeiten aufweisen und ggf. für die Erreichung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011540705
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011414509
In this paper, we acknowledge that the mitigation of and adaptation to climate change have differential fiscal impacts. Whereas mitigation typically raises fiscal revenues, adaptation is costly to the taxpayer and to a greater extent the more distortionary the tax system is. In an OLG model with...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011418012
Um CO2-Emissionen zu vermeiden, schreibt der Gesetzgeber in Deutschland häufig direkte, ganz konkrete Eingriffe vor. Im …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011481579
Die DAS formuliert Ziele im Kontext der ressortübergreifenden Strategie bislang sehr allgemein, was die Akzeptanz erhöht und die Übertragung auf spezifische Handlungskontexte erleichtert. Dies stellt jedoch eine Herausforderung für die Bewertung der Anpassungsfortschritte dar. Die Aufgabe...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011376280
On 17th December 2008 the German Federal Cabinet adopted the German Strategy for Adaptation to Climate Change (DAS). This Strategy highlights areas likely to be affected by climate change or which already show evidence of impacts, as well as basic options for a possible approach and the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011376289
In this paper, we propose a comprehensive Public Choice framework to identify and categorize barriers to efficient public climate adaptation. Specifically, we distinguish three dimensions of public adaptation: extent, structure (form and timing) and organisation (vertical and horizontal). Within...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011455349
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012040792