Showing 1 - 10 of 12
Die internationalen Aktivitäten von Unternehmen erfordern eine frühe Identifikation von Mitarbeitern für potentielle Auslandseinsätze. Basierend auf der sozialkognitiven Theorie untersuchen wir den Effekt des vorherigen internationalen Einflusses sowie der kulturellen Intelligenz auf die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010194832
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010255027
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011521419
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012656463
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012198972
Purpose – The purpose of this paper is to test the ability of Ajzen's Theory of Planned Behavior to predict entrepreneurial intent in 12 countries representing all ten of the global regional clusters as identified in the GLOBE project. Design/methodology/approach – Ajzen's model was...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014769780
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011625077
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010371338
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013271406