Showing 1 - 10 of 3,248
Induction : the military-entertainment complex and the contemporary war imaginary -- From Battlezone to America's Army …"With the rise of drones and computer-controlled weapons of war, comparisons between war and video games have … multiplied. The authors trace how the realities of war are represented in popular entertainment. In the early days of the video …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011435623
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011522157
Why are certain movies more successful in some markets than others? Are the entertainment products we consume reflective of our core values and beliefs? These questions drive our investigation into the relationship between a society's oral tradition and the financial success of films. We combine...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014486440
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011509835
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008908114
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012658707
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013252573
Elektronischer Sport – Historische Entwicklung und aktuelle Fragestellungen -- Die wirtschaftliche Perspektive des E-Sports -- E-Sport in Deutschland: Eine Betrachtung aus Perspektive des game – Verband der deutschen Games-Branche e. V. -- (E-)Sport im rechtlichen Sinne und privatrechtliche...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013210133
Einführung: Die Entwicklung des eSports -- Die wirtschaftliche Perspektive des eSports -- eSport-Perspektiven aus der Sicht der Games-Wirtschaft -- Rechtliche Aspekte des eSports -- Kommunikation im eSport -- Sponsoring im eSport -- Kundenwerte im eSport -- Die mediale Rezeption von eSport --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012403015
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012157309