Showing 1 - 10 of 7,371
French politicians, like those in democracies around the world, were enthralled by the success of Democratic candidate Barack Obama in the 2008 US Presidential elections. Part of that thrall sprung from the candidate’s embrace of internet campaigning and his use of Web 2.0 tools to communicate...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014194440
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001435161
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011654790
Traditionell werden Prognosen über den Ausgang von politischen Wahlen aus Befragungsdaten gewonnen. Seit etwas mehr als einem Jahrzehnt beschäftigen sich auch Ökonomen vermehrt mit der Frage, wie eine gute Wahlprognose gewonnen werden kann. Als Instrument hierzu wurde die politische...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010506658
Using the 2008 elections, I explore the accuracy and informational content of forecasts derived from two different types of data: Polls and prediction markets. Both types of data suffer from inherent biases, and this is the first analysis to compare the accuracy of these forecasts adjusting for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013149319
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013437262
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011894453
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001613619
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001681119
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003776819