Showing 1 - 10 of 577
Der angekündigte mehrheitliche Verkauf des Discounters "Plus" würde der Konzentration im deutschen Einzelhandel einen neuen Schub verleihen. Die oft vorgebrachte These, dass ein Ausscheiden kleinerer Wettbewerber langfristig auch den Konsumenten schadet, ist allerdings rein spekulativ. Dieser...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601758
This paper investigates the effect of merger-driven market concentration on the markups of non-merging rival firms in Europe's paper manufacturing industry. Using a representative data set of 400 independently-owned companies spanning a ten-year period, we aim to disentangle the impact of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010316731
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000049746
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000898272
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000982413
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000833342
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000917075
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000994994
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000997158
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000740185