Showing 1 - 10 of 608
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012137076
This study provides the first causal analysis of the impact of expanding Computer Science (CS) education in U.S. K-12 schools on students' choice of college major and early career outcomes. Utilizing rich longitudinal data from Maryland, we exploit variation from the staggered rollout of CS...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014463598
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003787583
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003377734
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009406172
, sondern auch in anderen Ländern. In dieser Studie wird untersucht, in welchem Ausmaß Schulabgänger mit einem Studium der … Informatik in fünf industrialisierten Ländern, den USA, Großbritannien, Frankreich, Singapur und Deutschland, auf die steigende … Nachfrage reagiert haben. Seit 1985 stieg in Europa und Singapur der Anteil der Altersgruppe, die sich für ein Studium in …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010495315
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003722626
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001555952
Purpose: The following investigation aims to highlight strengths and weaknesses of the computer science degree from the part of students. Design/methodology/approach: This paper presents the results of a quantitative investigation that sheds light on student's motivations to pursue or reject...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011899934
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014269793