Showing 1 - 10 of 19
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001690262
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001628493
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001165465
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011735664
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011735684
CJ-Analysen werden in der Marktforschung eingesetzt, um metrische Nutzenfunktionen zu ermitteln. Sofern die Eingabedaten in Form einer Rangordnung vorliegen, ist bei der Auswertung eine Skalentransformation vorzunehmen. Am Beispiel einer Conjoint-Anwendung wird aufgezeigt, daß hieraus deutliche...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011745110
This article examines basic features of ranked Conjoint-data, analyzes the adequacy of evaluation methods and proposes improvements for better utilizing the information provided by ranked data. It is shown that commonly used goodness-of-fit measures provide inadequate proxy measures for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011745215
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003871218
Conjoint analysis (CA) is one of the most important methods for preference elicitation. In this paper we investigate the intellectual structure within the conjoint analytical research community. Analyses based on single papers provide a method-based overview of streams of conjoint research. By...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003969576
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003544609