Showing 1 - 10 of 1,560
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011497223
Die Entscheidungsfindung wird für Verbraucher immer komplexer. Die Frage nach einer effizienten und effektiven Verbraucherpolitik stellt sich damit dringender denn je: Wie können Konsumenten gestärkt werden, ohne die Anbieter und die Angebotsvielfalt zu sehr einzuschränken? Das Menschenbild...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011626451
Psychology and economics (the mixture of which is known as behavioral economics) are two fundamental disciplines underlying marketing. Various marketing studies document the non-rational behavior of consumers, even though behavioral biases might not always be consistently termed or formally...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011762602
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012170638
Seit Adam Smith ist eine der zentralen Thesen der Wirtschaftswissenschaften, dass freie Märkte und freier Wettbewerb die besten Voraussetzungen für allgemeinen Wohlstand sind. Die Wirtschaftsnobelpreisträger George Akerlof und Robert Shiller argumentieren dagegen, dass Märkte nicht von sich...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011474469
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014466384
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011298751
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001887051
This research report is part of a project, funded by the Australian Research Council, which will contribute to a broader understanding of the role of financial literacy and consumer behaviour in Australia. The research report explores the causes of financial behaviour and considers whether...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013128051
Every human has a unique mindset in performing regular activities. Often changing environmental situations and traditional follow-ups influence the humans by their emotional and social cultural factors. The authors of the research paper made an attempt to study irrational behaviour of household...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012839557