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This article discusses how the theoretical perspective of ordonomics provides a framework for better understanding and …Dieser Artikel nutzt die theoretische Perspektive der Ordonomik, um einen konzeptionellen Beitrag zum Verständnis von …
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Wirtschaftsethik wettbewerblich verfasster Märkte macht geltend, dass die gesellschaftliche Verantwortung von Unternehmen nicht darin …
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Dieser Beitrag bestimmt den systematischen Ort der Zivilgesellschaft aus der Perspektive einer ökonomischen Theorie der …
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ordonomics, which provides a heuristics of how companies can assume social responsibility. Drawing on ordonomics, we derive three …
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competition. To develop a functional design for an empirical study, we draw on the concept of ordonomics, which provides a … heuristics of how companies can use morality as a factor of production. Drawing on ordonomics, we derive three central questions …
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This paper argues that the perspective of ordonomic - a rational-choice based analysis of (interdependencies between) social structure and semantics - can provide new insights into the changing role of business in society. We claim (a) that the proper role of business is societal value creation,...
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Passion - in the sense of fervent commitment to action - and compassion - understood as sensitive openness for social and ecological concerns - are not a sure formula for business success. Whether social or ecological entrepreneurs, who find themselves under pressure from market competition,...
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der Ordonomik die These, dass sowohl ZGO als auch Unternehmen wichtige Akteure für eine nachhaltige Entwicklung sind und …
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Der Artikel entwickelt in Auseinandersetzung mit Alfred Krupps Wohlfahrtsprogramm aus dem 19. Jahrhundert einen ordonomischen Beitrag, wie Unternehmen 'Moral als Produktionsfaktor' einsetzen können. Die These dieses Beitrags lautet, dass "Corporate Social Responsibility" als strategisches...
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