Showing 1 - 10 of 168
This paper shows that privacy concerns in commercial contexts are not solely driven by a desire to control the transmission of personal information or to avoid intrusive direct marketing campaigns. When they express privacy concerns, consumers anticipate indirect economic consequences of data...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010352093
Der Wettbewerb unter Kreditauskunfteien in Deutschland hat sich in den vergangenen Jahren stark intensiviert. Auskunfteien sammeln persönliche Daten über Verbraucher, die von Kreditinstituten, Leasing- und Telekommunikationsunternehmen, aber auch von Handelsfirmen sowie Energieversorgern...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601825
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601826
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000894028
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000856266
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000733633
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000713813
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000089678
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000014182