Showing 1 - 10 of 19
RFID introduction is a hotly debated public policy issue. The technology enables physical environments to become more interactive and supportive by tagging each item with a chip that wirelessly communicates with a service-enriched backend infrastructure. Based on a number of user studies at...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467176
In times of ubiquitous electronic communication and increasing industry pressure for standard electronic authentication, the maintenance of privacy (the “right to be let alone”) becomes a subject of increasing concern. The possibility of a “transparent human” appears most obvious in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012834097
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001679229
In dieser Arbeit werden die Mšglichkeiten sicherer Ausgliederung von Datenbanken und inhaltsbasiertem Routing an einen nicht voll vertrauenswŸrdigen Dienstanbieter betrachtet. Wir untersuchen die Grenzen der Sicherheit, die in diesem Szenario erreicht werden kšnnen. Sicherheit wird dabei...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467071
Rapide Fortschritte in der Netzwerk- und Speichertechnologie haben dazu geführt, dass Informationen über viele verschiedene Quellen wie z.B. Personal Computer oder Datenbanken verstreut sind. Weil diese Informationen oft auch sehr heterogen sind, wurde gleichzeitig die Entwicklung effektiver...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467121
Die Rolle und Wahrnehmung des World Wide Web in seinen unterschiedlichen Nutzungskontexten ändert sich zunehmend – von einem frühen Fokus auf reine Web-Interaktion mit Kunden, Informationssuchern und anderen Nutzern hin zum Web als eine Komponente in einer mehrkanaligen Informations- und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467168
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009546718
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011301864
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011301872
Electronic Commerce environments increasingly witness a conflict on the subject of e-privacy: While marketers want to maximize their customer knowledge and grasp the identity of their online users, consumers often want to stay anonymous and not reveal private information. The conflict suggests...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009615417