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Die Bürgerinnen und die Bürger können im Staat nicht alles selbst entscheiden. Sie brauchen Repräsentanten. Charles B. Blankart, Humboldt-Universität zu Berlin und Universität Luzern, und Dennis C. Mueller, Universität Wien, stellen in ihrem Kommentar fünf Regierungsmodelle vor und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010948781
This paper analyzes whether political outcomes in local democracies are determinedby the preferences of the median -typically poor- agents or whether they reflect thewishes of the wealthy elites. A model shows that when politicians belonging to differentgroups can form coalitions, the wealthy...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870957
A fundamental problem in all political systems is that the people in power may extract rents to the detriment of the general public. In a democracy, electoral competition and information provided by the media may keep such rent extraction at bay. We develop a simple model where rents are...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010320026
This paper evaluates the sustainability of large current account imbalances in the era when the Chinese GDP growth rate and current account/GDP exceed 10%. We investigate the size distribution and the durability of current account deficits during 1966-2005, and report the results of a simulation...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010322714
Die Bürgerinnen und die Bürger können im Staat nicht alles selbst entscheiden. Sie brauchen Repräsentanten. Charles B. Blankart, Humboldt-Universität zu Berlin und Universität Luzern, und Dennis C. Mueller, Universität Wien, stellen in ihrem Kommentar fünf Regierungsmodelle vor und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011693686
Gerade in Demokratien spielen Medien eine wichtige Rolle. So hat die Medienberichterstattung einen nicht unerheblichen Einfluss auf die Wahrnehmung und die Entscheidungen der Bürger als Konsumenten, Unternehmer oder Wähler. Wenngleich dies bereits viele vom Gefühl her bejahen würden, gibt es...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012317242
Der vorliegende Beitrag gibt zunächst in Abschnitt 2 einen kursorischen Überblick über den aktuellen Stand der empirischen Forschung zum Einfluss der Medien auf Wahrnehmung und Verhalten. Dabei wird insbesondere auf den politischen Kontext fokussiert. Sodann werden einige Forschungsarbeiten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012203541
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000060864
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000064202
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000324707