Showing 1 - 10 of 4,322
Marketing von Unternehmen erfolgreich alsInstrument zur Realisierung ihrer kommunikationspolitischen Ziele genutzt.... …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009418717
Vorliegendes Arbeitspapier beschätigt sich mit dem internationalen Technologiemarketing. Dabei wird die Lizensierung als eine Form des Markteintrittes im Rahmen der Internationalisierung von Unternehmen betrachtet.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005847736
When a firm decides which products to offer or put on display, it takes into account the products' ability to attract attention to the brand name as a whole. Thus, the value of a product to the firm emanates from the consumer demand it directly meets, as well as the indirect demand it generates...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011695060
ambiguities between theory and practice and elucidate the role of marketing for auction prices. The result is a conceptual …, this thesis inspires marketing and pricing in other industries. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013450820
the innovating firm invests in marketing, so that consumers become aware of the newly developed product. Firms first … theoretical model are that both the marketing of a product innovation and a firm?s propensity to introduce an innovation decrease … a positive effect on product innovation and marketing effort. These findings are tested empirically using survey data …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297768
marketing methods. We find that the determinants of a firm?s propensity to introduce technological and non …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297939
Die Reformhausbranche ist im Umbruch - bedingt nicht zuletzt durch den gegenwärtigen Boom im Markt für Bio-Produkte und Naturkosmetik. "Bio ist jetzt Mainstream. Das ist unser Problem", fasst so auch E. Perlinger, Vorstand der Neuform Vereinigung Deutscher Reformhäuser, zusammen (zitiert nach...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010299869
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300987
races, or varieties, are kept. Marketing aspects are important and 'use it or lose it' was unanimously recommended. Only a … maintenance activities and in marketing questions. The results offer a starting point to show where persons contributing to the …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010301086
Die Verknüpfung von Sport- und Medien1 ist nicht neu, aber neu ist die Dominanz des wirtschaftlichen Wettbewerbs gegenüber dem sportlichen Wettbewerb. Vor kurzem haben das Bundeskartellamt und der Bundesgerichtshof dem Deutschen Fußballbund die zentrale Vermarktung der Fernsehrechte...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010301632