Showing 1 - 10 of 68
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001323661
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001574146
Ein hohes Maß an Produktdifferenzierung kennzeichnet viele Märkte der Agrar- und Ernährungswirtschaft, ebenso ein zunehmender Wettbewerb unter dem Einfluss von Globalisierung und der weiteren Liberalisierung der Agrarmärkte. Umso wichtiger wird es für Unternehmen, ihre Marktanteile auf...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011143142
Like many other industrialised countries Germany has experienced a powerful concentration process in food retailing. There are some issues, however, which make Germany a special case in Europe and among industrialised countries in general. This holds true in terms of market structure and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010301367
In many industrialized countries, the grocery-retailing sector exhibits a strong and increasing market concentration. Hence, it is important to understand retail pricing for many questions related to market power in the marketing chain and to agricultural and food policies. We analyze...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010306808
Garantiert mehr Regulierung in der Agrar- und Ernährungswirtschaft einen verbesserten Verbraucherschutz oder ist die »Marktlösung« der richtige Weg? Für Dr. Martin Wille, Staatssekretär im Bundesministerium für Verbraucherschutz, Ernährung und Landwirtschaft, ist es »keine Frage ......
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011691718
Garantiert mehr Regulierung in der Agrar- und Ernährungswirtschaft einen verbesserten Verbraucherschutz oder ist die »Marktlösung« der richtige Weg? Für Dr. Martin Wille, Staatssekretär im Bundesministerium für Verbraucherschutz, Ernährung und Landwirtschaft, ist es »keine Frage ......
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005014084
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000015187
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000954129
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000954142