Showing 1 - 10 of 26,556
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014565379
Klappentext: Wann und wie lernen und verändern sich gesellschaftliche Akteure in Richtung einer nachhaltigen Entwicklung? Welche Bedingungen sind hierfür erforderlich und welche hinderlich? Welche Rolle können Unternehmen und Konsument/innen dabei übernehmen? Diesen Fragen geht das Buch...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003440491
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001788036
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000621481
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000340895
In der vorliegenden Arbeit werden ausgewählte Probleme, die im Zusammenhang mit der Subventionierung von erneuerbarer Energien stehen, in finanztheoretischen und industrieökonomischen Modellen formal analysiert. Der erste Teil der Arbeit beschäftigt sich mit der Subventionierung von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003336033
This paper takes a different perspective toward the escape entry incentive of incumbent firms to innovate. New entrants spawned from incumbents are not necessarily a threat; they can complement incumbents’ production by commercializing knowledge incumbents are not willing or able to exploit....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003796315
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003420275
This paper analyses the relationship between past innovation output, competition, and future innovation input in a dynamic econometric setting. We distinguish two dimensions of competition that correspond to the concepts of product substitutability and entry barriers due to fixed costs. Based on...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003979063
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008729044