Showing 1 - 10 of 18,734
We examine the relation between consumer search and equilibrium prices when collusion is endogenously determined. We develop a theoretical model and show that average price is a U-shaped function of the measure of searchers: prices are highest when there are no searchers (local monopoly power)...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012007152
Mit dem Ziel den Wettbewerb auf dem Benzinmarkt zu erhöhen, wurde die so genannte Markttransparenzstelle für … Markttransparenzstelle für Kraftstoffe einen verschärften Wettbewerb auf dem Benzinmarkt, mit einer Reduzierung der Preismargen um 1-2 Cent …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012155116
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001597575
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000091873
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000062043
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013354363
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000083384
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003861604