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This paper aims to describe the calculation of environmental and health externalities caused by air pollutants, accidents and noise from different transport modes (road, rail, air) on the route Frankfurt-Milan. The investigation is part of the QUITS project (QUITS = Quality Indicators for...
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Air transport networks have exhibited a trend towards complex dynamics in recent years. Using Lufthansa’s networks as an example, this paper aims to illustrate the relevance of various network indicators – such as connectivity and concentration – for the empirical analysis of airline...
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This paper offers an exploratory investigation of the effects of inbound commuter flows on employment in regional labour markets in Germany. For this purpose, we distinguish three main channels that may transmit the effects concerned: a crowding-out mechanism, and two labour demand effects,...
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Deutschland verfügt im internationalen Vergleich über eine relativ gut ausgebaute Verkehrsinfrastruktur. Aber nach dem Brückeneinsturz in Genua richtet sich auch in Deutschland das öffentliche Interesse auf ihren Zustand. Gibt es in Deutschland ebenfalls dringenden Erneuerungsbedarf für...
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Holger Mühlenkamp, Deutsche Universität für Verwaltungswissenschaften Speyer, nimmt Stellung zu einem Beitrag von Gernot Sieg und Berthold U. Wigger aus dem ifo Schnelldienst 22/2018 zum Thema »Auch in Zukunft Verkehrsinfrastruktur in ÖPP bereitstellen«. In seinem Kommentar stellt Holger...
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