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Der Preis für Rohöl hat sich seit der Jahrtausendwende erheblich erhöht. Für Deutschland wurde der Preisanstieg durch die Aufwertung des Euro gegenüber dem US-Dollar leicht gedämpft. Aus Sicht der Verbraucher macht sich der Ölpreisanstieg besonders deutlich an den Tankstellen bemerkbar....
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To increase competition in the retail market for gasoline, Germany's Federal Cartel Office established the so …
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Die starken Preissteigerungen für Benzin in den letzten 2 Jahren sind häufig auf mangelnden Wettbewerb zurückgeführt worden. Die These wird überprüft, indem die Wettbewerbsstruktur bei Tankstellen und deren Vorleistungsbeziehungen dargestellt werden und ökonometrische Schätzungen über...
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Die starken Preissteigerungen für Benzin in den letzten 2 Jahren sind häufig auf mangelnden Wettbewerb zurückgeführt worden. Die These wird überprüft, indem die Wettbewerbsstruktur bei Tankstellen und deren Vorleistungsbeziehungen dargestellt werden und ökonometrische Schätzungen über...
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Economic theory provides ambiguous and conflicting predictions about the association between algorithmic pricing and competition. In this paper we provide the first empirical analysis of this relationship. We study Germany's retail gasoline market where algorithmic-pricing software became widely...
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Economic theory provides ambiguous and conflicting predictions about the association between algorithmic pricing and competition. In this paper we provide the first empirical analysis of this relationship. We study Germany's retail gasoline market where algorithmic-pricing software became widely...
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Economic theory provides ambiguous and conflicting predictions about the association between algorithmic pricing and competition. In this paper we provide the first empirical analysis of this relationship. We study Germany’s retail gasoline market where algorithmic-pricing software became...
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In this paper, we evaluate the impact of cartelisation and managerial incentives on the productive efficiency of German coal mining corporations. We focus on coal mining in the Ruhr district, Germany's main mining area. We use stochastic frontier analysis and an unbalanced dynamic panel data set...
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We study the strategic utilization of storage in imperfect electricity markets. We apply a game-theoretic Cournot model to the German power market and analyze different counterfactual and realistic cases of pumped hydro storage. Our main finding is that both storage utilization and...
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In January 2007, first evidence of an asymmetric pass-through of CO2 emission allowance prices was reported for the German electricity spot market. This paper explores the theoretical basis for such an asymmetry in the context of a supply function bidding duopoly. It interprets fluctuating...
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