Showing 1 - 10 of 2,124
The market for beer in Germany is special for many reasons, e.g. the purity law, the large number of breweries, or consumers who are highly loyal to local brands. To what extent brand loyalty affects spatial pricing strategies, is the main question of this article. We employ weekly retail...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011070496
Der Beitrag untersucht das Nachfrageverhalten der deutschen Privathaushalte anhand von Daten zweier Haushaltspanels der Gesellschaft für Konsumforschung. Es wird ein Almost Ideal Demand System (AIDS) mit 13 Lebensmittelgruppen für den Zeitraum von 2004 bis 2008 geschätzt. Der Fokus der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011070467
In dem Beitrag wird am Beispiel von Primärdaten für landwirtschaftliche Betriebe in Schleswig-Holstein der Frage nach den Bestimmungsgründen für Aufnahme, Umfang und Diversifikation der außerbetrieblichen Einkommensquellen nachgegangen. Für die Messung der farmspezifischen Diversifikation...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011143163
the innovating firm invests in marketing, so that consumers become aware of the newly developed product. Firms first … theoretical model are that both the marketing of a product innovation and a firm?s propensity to introduce an innovation decrease … a positive effect on product innovation and marketing effort. These findings are tested empirically using survey data …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297768
marketing methods. We find that the determinants of a firm?s propensity to introduce technological and non …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297939
Die Reformhausbranche ist im Umbruch - bedingt nicht zuletzt durch den gegenwärtigen Boom im Markt für Bio-Produkte und Naturkosmetik. "Bio ist jetzt Mainstream. Das ist unser Problem", fasst so auch E. Perlinger, Vorstand der Neuform Vereinigung Deutscher Reformhäuser, zusammen (zitiert nach...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010299869
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300987
races, or varieties, are kept. Marketing aspects are important and 'use it or lose it' was unanimously recommended. Only a … maintenance activities and in marketing questions. The results offer a starting point to show where persons contributing to the …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010301086
Die Verknüpfung von Sport- und Medien1 ist nicht neu, aber neu ist die Dominanz des wirtschaftlichen Wettbewerbs gegenüber dem sportlichen Wettbewerb. Vor kurzem haben das Bundeskartellamt und der Bundesgerichtshof dem Deutschen Fußballbund die zentrale Vermarktung der Fernsehrechte...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010301632
media usage behaviour, the article contributes to the current discussion about social media marketing. Not surprisingly, the … enough for marketers to no longer believe in social media marketing? Probably not, because structural changes in the media … landscape inevitably have an impact on marketing as well. The media are the channels through which messages move from sender to …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011304552