Showing 1 - 10 of 4,516
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002604593
It is still widely debated how non-cognitive skills can be affected by policy intervention. For example, universal music education programs are becoming increasingly popular among policy makers in Germany and other developed countries. These are intended to give children from poor families the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011441643
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012301486
The objective of this article is setting a cornerstone to compare and understand the phenomenon of graduate entrepreneurship in developing and developed countries. Our central research questions are: Are there differences in the entrepreneurial intentions of university students? What are the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014176099
Es gibt keine einheitliche Praxis hinsichtlich der methodischen Konzeption und des Zeitpunkts der Datenerhebung bei studentischen Lehrveranstaltungsevaluationen. Um den Einfluss solcher Aspekte zu untersuchen, wurden in 18 Wirtschaftsvorlesungen der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010310471
In dieser Studie werden 128 Fälle betrachtet, in denen dieselben Studenten eine Vorlesung zu zwei verschiedenen Zeitpunkten evaluiert haben. Die Besonderheit dabei ist, dass ausschließlich Fälle berücksichtigt werden, in denen die zum Zeitpunkt der Evaluation erwartete oder bereits erhaltene...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009774830
Es gibt keine einheitliche Praxis hinsichtlich der methodischen Konzeption und des Zeitpunkts der Datenerhebung bei studentischen Lehrveranstaltungsevaluationen. Um den Einfluss solcher Aspekte zu untersuchen, wurden in 18 Wirtschaftsvorlesungen der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009611795
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012307677
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011686015