Showing 1 - 10 of 944
Germany’s manufacturing sector, which plays an important role for exports, has been performing well over the past decade in terms of labour productivity growth and international competitiveness. However, the services sector has had much slower growth rates. Competition often appears to be...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011398853
Der internationale Waren- und Dienstleistungshandel hat für deutsche KMU eine große Bedeutung. Die Ausfuhren und Einfuhren sind im letzten Jahrzehnt tendenziell ebenso gestiegen wie die Anzahl international aktiver Unternehmen. Im Jahr 2010 waren mindestens 345.000 KMU als Exporteure und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010332561
Nach den aktuellen Ergebnissen des ifo Investitionstests wollen die Unternehmen des deutschen Verarbeitenden Gewerbes 2014 ihre Investitionen um rund 9% erhöhen. Für das Jahr 2013 ergaben die Meldungen der Testteilnehmer einen Anstieg von 3%. Erweiterungsinvestitionen und Investitionen in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011693621
Der internationale Waren- und Dienstleistungshandel hat für deutsche KMU eine große Bedeutung. Die Ausfuhren und Einfuhren sind im letzten Jahrzehnt tendenziell ebenso gestiegen wie die Anzahl international aktiver Unternehmen. Im Jahr 2010 waren mindestens 345.000 KMU als Exporteure und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010212980
Nach den aktuellen Ergebnissen des ifo Investitionstests wollen die Unternehmen des deutschen Verarbeitenden Gewerbes 2014 ihre Investitionen um rund 9% erhöhen. Für das Jahr 2013 ergaben die Meldungen der Testteilnehmer einen Anstieg von 3%. Erweiterungsinvestitionen und Investitionen in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010877431
Der internationale Waren- und Dienstleistungshandel hat für deutsche KMU eine große Bedeutung. Die Ausfuhren und Einfuhren sind im letzten Jahrzehnt tendenziell ebenso gestiegen wie die Anzahl international aktiver Unternehmen. Im Jahr 2010 waren mindestens 345.000 KMU als Exporteure und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010982012
Ziel der von der NürnbergMesse GmbH beauftragten Untersuchung des ifo Instituts war es, die Kaufkraft-, Beschäftigungs- und Steuereffekte zu ermitteln, die Messen und Veranstaltungen wie Kongresse, Tagungen oder sonstige Events am Standort Nürnberg, in der Metropolregion Nürnberg, im...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011693927
This paper explores the role of mass media in people's perceptions of charismatic leaders, focusing on the case of Junichiro Koizumi, Prime Minister of Japan from 2001 to 2006. Using survey data collected immediately after Koizumi's 2005 landslide electoral victory, this study empirically...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010381044
We study the influence of an explicit appeal to reciprocity as a design element in communication campaigns. We conduct an experiment based on a real campaign run by Deutsche Post, the German postal service, in which German citizens could participate in a sweepstakes and vote for their mail...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013074537
Many firms have introduced internet-based customer self-service applications, such as online payments or brokerage services. Despite high initial signup rates, not all customers actually shift their dealings online. We investigate whether the multi-stage nature of the adoption process (an...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014026643