Showing 1 - 10 of 103
Multinational corporations (MNC) search increasingly for lead market knowledge and technological expertise around the globe. We investigate whether their subsidiaries gain access to these valuable sources of host country knowledge to the same degree as domestic rivals. We develop a theoretical...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298756
Kurzfassung eines Tagungsbeitrags auf dem IX. Internationalen Kongress Junge Wissenschaft und Wirtschaft in Innsbruck, 6. - 8. Juni 2001.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010305076
[Introduction ...] This paper tries to answer these questions taking five steps of argumentation. Firstly, the paper briefly sketches the theoretical and empirical background of the modern liberal market economy concept. Secondly, it outlines in more detail the basic ideas of the ordoliberal...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011288335
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010270384
Es ist eine weitverbreitete Wahrnehmung, dass die Politik vergleichsweise schlecht funktio-niert, das heisst nur unbefriedigende Ergebnisse hervorbringt. Politiker und Parteien haben eine geringe Wertschätzung in der Gesellschaft. Dies gilt sowohl für die Bürger als auch für viele Experten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010270386
Seit dem Stinnes-Legien-Abkommen (1918) wurden die Tarifautonomie von Arbeitgeberverbänden und Gewerkschaften in Deutschland und ihre Legitimität immer wieder politisch diskutiert oder sogar infrage gestellt. Die Zweckmäßigkeit der Tarifautonomie ist also einer fortwährenden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013174503
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000422740
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003731327