Showing 1 - 10 of 2,228
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000658830
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002214082
1 Introduction: digital transformation, big techs, and public policies -- 2 New economy(ies), new economics and new ‘digital’ rights -- 3 Big Techs, Market Power and Public Policies -- 4 Big techs and on-line information system -- 5 Private power and public policies: between antitrust and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013040862
This book explores the regulatory options for digital platforms and data economies. The trade-offs between the market value of information and individual privacy rights are examined to provide rationale for regulation and policy suggestions. A general conceptual framework is provided for digital...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012627937
Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital -- Contents -- Acknowledgments -- Prologue: From Marketing 3.0 to Marketing 4.0 -- About the Authors -- Part I: Fundamental Trends Shaping Marketing -- Chapter 1: Power Shifts to the Connected Customers -- From Exclusive to Inclusive -- From...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012683784
Traditional and Digital Marketing -- Creating Digital Value -- Customer Relationship Management and Digital Tools -- Online Consumer Behaviour -- Social Media and Marketing -- Brand Building in the Digital Age -- Digital Marketing Strategy -- Digital Marketing Tools and Technologies -- Trends in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012483207
This textbook introduces readers to digital business from a management standpoint. It provides an overview of the foundations of digital business with basics, activities and success factors, and an analytical view on user behavior. Dedicated chapters on mobile and social media present...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012496314
In seinem neuen Werk rechnet der Autor mit Digitalisierungsverweigerern in der Mittelschicht ab und sagt ihnen Verarmung voraus. Ganzen Berufsgruppen prophezeit er den Untergang und fordert sie deshalb nach seinem Beispiel zur digitalen Selbstvermarktung auf. (2-3)
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011631788
In seinem Lehrbuch befasst sich Tobias Kollmann mit der Unternehmensgründung und der Finanzierung von jungen Unternehmen in der Digitalen Wirtschaft. Die resultierenden Startups im Internet, Mobilfunk oder interaktiven Fernsehen haben sich inzwischen als gesamtwirtschaftlich bedeutender Faktor...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012058149
Cover -- Titel -- Impressum -- Inhalt -- Vorwort -- Über die Autoren -- Kapitel 1: Heute - Willkommen zur Plattform-Revolution -- Kapitel 2: Netzwerkeffekte - Die Power der Plattform -- Kapitel 3: Architektur - Designprinzipien einer erfolgreichen Plattform -- Kapitel 4: Disruption - Wie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011839362